Aby zagłosować musisz podać swój login i hasło:

Raz, Dwa, Trzy
Raz, Dwa, Trzy

Zespół "Raz Dwa Trzy" rozpoczął działalność w lutym 1990 roku w Zielonej Górze. Kilka tygodni później zagrał pierwszy koncert właśnie w Zielonej Górze w klubie "Zatem". Wiosną tego samego roku wziął udział w Studenckim Festiwalu Piosenki w Krakowie zdobywając Grand Prix Festiwalu, nagrodę za teksty, muzykę, aranżacje, nagrodę im.
Wojtka Bellona, nagrodę Jacka Kaczmarskiego oraz prywatną nagrodę J.K.
Pawluśkiewicza (20 dolarów amerykańskich). Grupa została zaproszona do udziału w opolskim festiwalu, w koncercie "Debiuty" i otrzymała "Wyróżnienie". W kolejnych latach brała udział w następujących po sobie edycjach festiwali w Krakowie i w Opolu. Na początku lat dziewięćdziesiątych została zaproszona również na festiwal w Jarocinie. Zdając sobie sprawę z trudności z jakimi krytyka oraz część odbiorców przyjęła odmienność brzmienia i poetyki, zespół podsuwał definicje pomocnicze, które mogły w dyskretny sposób zainteresować odbiorcę muzyką i treściami zagranymi i wyśpiewywanymi przez muzyków.
I tak najpierw mieliśmy do czynienia z "landszaftami muzycznymi"
(debiutancka, analogowa płyta "Jestem Polakiem", "To ja" ), następnie "happy spirit" - płyta "Cztery" i "Sufit", "bridge music" na płycie "Niecud". Ten szczególny, zdystansowany rodzaj egzystencjalizmu poparty elementami sympatii do szeroko pojętej ludzkości charakterystyczny dla twórczości Adama Nowaka, dziennikarze usiłowali porównywać z innymi wykonawcami, co nie zawsze oddawało sens przekazu prezentowanego przez zespół. Nietypowe instrumentarium i wyjątkowe dojrzałe, ale często ironiczne teksty Nowaka kojarzyły się z piosenką napisaną w Paryżu, usłyszaną w Warszawie, gdzieś w drodze do Moskwy.
Zespól na płytach "Cztery" i "Sufit" nawiązał współpracę z Wojciechem Waglewskim jako producentem. Muzyka zyskała poszerzone brzmienie, elementy, bluesa, jazzu, folku i dość osobliwą, rockową energię. Tak wzbogacone albumy zyskały sympatię szerszej, nie tylko związanej z tak zwanym nurtem "piosenki studenckiej", publiczności. Pojawiły się teledyski, programy i koncerty telewizyjne (TVP, Polstat, Canal+), które w znaczny sposób przyczyniły się do wciąż rosnącej popularności.
W 1994 roku album "Cztery" był nominowany do Fryderyków w kategorii "Najlepszy Album piosenki Poetyckiej". Płyta "Niecud" wyprodukowana przez Marcina Pospieszalskiego otrzymała Fryderyka '99 w kategorii "Muzyka Alternatywna". Następną płytą nagraną po kilku latach przerwy był koncert zarejestrowany w Studiu im. Agnieszki Osieckiej w Polskim Radiu. Na zlecenie "Trójki" zespół w lutym 2002 roku przearanżował kilkanaście piosenek wielce cenionej w kraju autorki słów do piosenek i wykonał je w piątą rocznicę śmierci poetki w studiu Jej imienia.
Koncert ten przeszedł do historii polskiej muzyki rozrywkowej, nakład krążka przekroczył ponad sto tysięcy sztuk - płyta zyskała status "platynowej". Została również nominowana do Fryderyków 2002 w osobliwej kategorii "Muzyka Popularna" . Rok później ukazuje się studyjny, autorski album "Trudno nie wierzyć w nic", który ugruntowuje pozycję zespołu "Raz Dwa Trzy" na rynku muzycznym, czyniąc z grupy jedno z najciekawszych na nim zjawisk. Za tę płytę "RDT" nominowany jest do Fryderyków'2003 aż w siedmiu kategoriach. Otrzymuje pięć statuetek - w kategorii "Muzyka Alternatywna" za "Piosenkę Roku", "Produkcję", "Teksty", "Płytę Roku", "Grupę Roku". Płyta rozeszła się do tej pory w ponad stutysięcznym nakładzie i zyskała status płyty "platynowej". Album "Trudno nie wierzyć w nic" (Polskie Radio) w warstwie pomysłu wynika z wcześniejszych dokonań grupy, ale za sprawą współpracy z producentem Marcinem Pospieszalskim muzyka zyskuje nowe, głębsze i szlachetniejsze brzmienie. Na potrzeby rejestracji płyty poszerzone zostaje instrumentarium o elementy perkusyjne(Tomas Celis Sanchez), sekcje dętą (Mateusz Pospieszalski, Antoni Gralak). Teksty nabierają nowego, metafizycznego kontekstu, który poparty mieszaniną wątpliwości ich autora opowiadają o wędrówce człowieka poprzez życiowe komplikacje. W marcu 2007 roku na zamówienie Przeglądu Piosenki Aktorskiej zespół przygotowuje program z piosenkami Wojciecha Młynarskiego. Świetnie przyjęty koncert premierowy w czasie Festiwalu powoduje, że 10 czerwca w Studio im. Agnieszki Osieckiej w Warszawie zespół nagrywa koncertowy materiał płytowy z piosenkami Mistrza. Od premiery płyty we wrześniu 2007 album osiągnął status Podwójnej platyny sprzedając się w ilości ok. 70 tys. Egzemplarzy. Podczas kwietniowej Gali Fryderyki 2008 zespół otrzymał dwa wyróżnienia - w kategorii " Zespół Roku", oraz statuetkę za Płytę Roku w kategorii "POP". W międzyczasie redakcja Tygodnika Przekrój uhonorowała grupę tytułem "Fenomen Roku 2007". Innymi nagrodzonymi zostali min.
Władysław Bartoszewski, Anna Dymna i Katarzyna Nosowska. Firma "Empik"
uhonorowała zespół nagrodą "Asa Empiku" za najlepszą sprzedaż fonogramów w 2007 roku. W lipcu 2008 grupa wygrała kategorię TOP na Festiwalu "Top-Trendy" za największą ilość sprzedanych egzemplarzy płyty "Raz,Dwa,Trzy - Młynarski" w 2007 roku. Zespół istnieje od 18 lat, a od trzynastu w niezmienionym składzie nagrywa i koncertuje w kraju i za granicą. Skład zespołu: Adam Nowak - gitara, śpiew Grzegorz Szwałek - pianino el. , akordeon Jacek Olejarz - perkusja Jarek Treliński - gitara elektryczna Mirek Kowalik - gitara basowa
Dyskografia: Jestem Polakiem -1991 To ja - CD,MC Pomaton EMI 1992 Cztery - CD,MC Pomaton EMI 1994 Sufit - CD,MC Pomaton EMI 1995 Niecud
- CD,MC Pomaton EMI 1998 Muzyka z talerzyka -CD,MC Pomaton EMI 2000 Złota kolekcja - CD,MC Pomaton EMI 2001 Czy te oczy mogą kłamać - CD,MC Polskie Radio 2002 Trudno nie wierzyć w nic - CD,MC Polskie Radio 2003 Raz,Dwa,Trzy - Młynarski - CD 4Ever Music 2007.


Adam Nowak.
Lider grupy muzycznej, lub inaczej-kierownik polityczny grupy "Raz, Dwa, Trzy". Kompozytor, autor tekstów, wokalista, gitarzysta..
Urodzony 28.09.1963 w Poznaniu. Zamieszkały w Toruniu. Prywatnie żonaty, ojciec czworga dzieci. Z życiorysu wynika, że prowadził życie nieustabilizowane. Pracując w rożnych zawodach ciągle szukał tego najbardziej uniwersalnego. Z wykształcenia technik żywienia zbiorowego był min. kelnerem i garderobianym, aż w końcu na początku lat 90 postanowił tworzyć i śpiewać. Ceni wyrazistych poetów Villona, Brechta, Brodskiego, Szymborską, ks.Twardowskiego, jak również charyzmatycznych wykonawców piosenek: Wysockiego, Waitsa, Piaf, Cohena i innych. "Mógłbym śpiewać o miłości, ale po co skoro większość robi to z lepszym, czy gorszym skutkiem. Piszę i śpiewam o swoich wątpliwościach na temat różnych pewności, których nabrałem do tej pory." Jego postawa sugeruje, że nie potrzeba niczego udowadniać.
Wystarczy szukać i robić to, co ma się do zrobienia.

Źródło – 4ever Music

Polskie Radio SA: reklama| archiwum| studia muzyczne| Chór PR w Krakowie|

Polska Orkiestra Radiowa| Orkiestra Kameralna PR AMADEUS| Redakcja Katolicka| Radiowe Centrum Kultury Ludowej| Radiowa Agencja Fonograficzna| Studio Reportażu i Dokumentu|

zamówienia publiczne|

RSS Podcast Kontakt Forum

Copyright © Nowe Media, Polskie Radio S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone