X
Szanowny Użytkowniku
25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych w Portalu PolskieRadio.pl
1.Administratorem Danych jest Polskie Radio S.A. z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa.
2.W sprawach związanych z Pani/a danymi należy kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych, e-mail: iod@polskieradio.pl, tel. 22 645 34 03.
3.Dane osobowe będą przetwarzane w celach marketingowych na podstawie zgody.
4.Dane osobowe mogą być udostępniane wyłącznie w celu prawidłowej realizacji usług określonych w polityce prywatności.
5.Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy lub do organizacji międzynarodowej.
6.Dane osobowe będą przechowywane przez okres 5 lat od dezaktywacji konta, zgodnie z przepisami prawa.
7.Ma Pan/i prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
8.Ma Pan/i prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych do jej wycofania. Skorzystanie z prawa do cofnięcia zgody nie ma wpływu na przetwarzanie, które miało miejsce do momentu wycofania zgody.
9.Przysługuje Pani/u prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
10.Polskie Radio S.A. informuje, że w trakcie przetwarzania danych osobowych nie są podejmowane zautomatyzowane decyzje oraz nie jest stosowane profilowanie.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronach dane osobowe oraz polityka prywatności
Rozumiem
Aby zagłosować musisz podać swój login i hasło:

Marianne Faithfull
Marianne Faithfull
Dla fanów ciężkiego grania Marianne Faithfull na zawsze będzie "babką z katarynką" z teledysku do piosenki "The Memory Remains" Metalliki. Szczęście, że na fanach metalu świat się nie kończy.

Córka austriackiej arystokratki i brytyjskiego szpiega zadebiutowała w 1964 roku piosenką "As Tears Go By", napisaną dla Marianne przez Micka Jaggera i Keitha Richardsa. Pierwszy z panów był przez pewien czas towarzyszem życia Faithfull. W 1965 artystka nagrała płytę "Come My Way", z którą dotarła do dwunastego miejsca na brytyjskiej liście przebojów. Kolejny krążek "Marianne Faithfull" zapewnił jej podobną pozycję w Stanach.

Po części przez toksyczny związek z liderem The Rolling Stones, a po części za sprawą zamieszania wokół własnej osoby, Marianne popadła w problemy narkotykowe. Przez pewien czas mieszkała w squatach. Po latach otwarcie mówi, że muzykę tworzyła w tym czasie wyłącznie po to, by zdobyć pieniądze na utrzymanie i narkotyki. Powrót do wielkiej formy przyszedł w 1979 roku za sprawą rockowego albumu "Broken English". W zawartych na krążku tekstach Faithfull rozlicza się z trudnymi latami. Cztery kolejne płyty, wydane w latach 1981-1987 przypadły na okres ponownych problemów z uzależnieniami. W 1987 Marianne poddała się kuracji, po której wydała krążek "Strange Weather", dzięki któremu odzyskała dawną pozycję.

Lata dziewięćdziesiąte, a także początek trzeciego stulecia, przyniosły kolejne krążki Marianne, przeważnie doceniane przez krytyków i słuchaczy. Dzisiejszy dorobek artystki przekracza dwadzieścia albumów, z których ostatni - zawierający wyłącznie covery - "Easy Come, Easy Go"  ukazał się w 2008 roku.

Faithfull ma na koncie udziały w kilku produkcjach filmowych, pośród których jest m.in. zrealizowany w 1969 roku przez Tony’ego Richardsona "Hamlet". W ostatnich latach Marianne pojawiała się w "Marii Antoninie" (2006) oraz "Irinie Palm" z 2007 roku, gdzie zagrała tytułową rolę.

Wokalistka współpracowała z takimi artystami, jak Nick Cave, Roger Waters, Tom Waits czy PJ Harvey. A skąd wzięła się propozycja wystąpienia z Metallicą? Perkusista zespołu Lars Ulrich wyjaśnia sprawę: - Jej pijany i zniszczony głos idealnie pasował do nastroju piosenki. Wokalistka przyznała, że utwór opowiadający o upadłej gwieździe odzwierciedla jej życiowe losy. Z tą różnicą, że Marianne potrafiła się podnieść.


Polskie Radio SA: reklama| archiwum| studia muzyczne| Chór PR w Krakowie|

Polska Orkiestra Radiowa| Orkiestra Kameralna PR AMADEUS| Redakcja Katolicka| Radiowe Centrum Kultury Ludowej| Radiowa Agencja Fonograficzna| Studio Reportażu i Dokumentu|

zamówienia publiczne|

dane osobowe|

RSS Podcast Kontakt Forum

Copyright © Nowe Media, Polskie Radio S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone